Interaktywna mapa
Plan orientacyjny - plik PDF
Podstawowe parametry techniczne:
Łącznik północny w ciągu DK74
- klasa drogi GP 1/2
- prędkość projektowa – 80 km/h
- prędkość miarodajna – 100 km/h
- szerokość pasa ruchu – 3,50 m
- podstawowa szerokość pobocza - min. 1,5 m, w tym opaski bitumiczne 0,50m
- nośność – 115 kN/oś
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji.
- Roboty przygotowawcze.
- Roboty drogowe w zakresie:
- budowy odcinka drogi krajowej nr 74 długości około 3,099 km,
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- przebudowy istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych będących w kolizji z realizowaną drogą krajową,
- budowy systemu odwodnienia drogowego,
- budowy chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo – rowerowych,
- budowy wzdłuż drogi krajowej dróg dojazdowych obsługujących przyległy teren wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- wykonania organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowę obiektów inżynierskich.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Przebudowę cieków wodnych oraz istniejących urządzeń melioracyjnych.
- Wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury nad i podziemnej.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska.
- Wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli).
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i inne.
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy, w tym zimowe utrzymanie.
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia drogi krajowej do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu drogi krajowej do użytkowania i zmianą organizacji ruchu.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji.
- Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.